مزایای بایگانی دیجیتال در سازمانها به شرح ذیل می باشد :

  • دسترسی سریع و راحت به دانش و تجربه سازمان
  • رسيدن به اهداف پدافند غير عامل و آمادگي براي حوادث غير قابل پيش بيني
  • تسهيل در امر شناسايي و ارزشيابي اوليه اسناد داراي ارزش.
  • صرفه جويي در زمان با بازيابي سريع اطلاعات
  • گزارشات آماري بر روي تنوع اسناد و عملكرد سازمان بر مبناي اسناد
  • امكان رديابي افراد و موضوعات در كل مجموعه و در كل بايگاني ها
  • استفاده بهينه از فضاي اداري (بايگانيها – انبارها) و صرفه جويي در هزينه ها
  • كاهش هزينه هاي اداري تجهيزات و وسايل بايگاني
  • افزايش بهره وری و كارآمدي در نگهداري و بازيافت اطلاعات
  • بهبود بخشيدن امنيت اسناد و حفاظت از کلیه اسناد سازمان.
  • جلوگيري از بايگاني اشتباه نامه هاي اداري و گم شدن پرونده ها و اسناد غير مرتبط.
  • تسهيل در تفكيك اسناد راكد باارزش از اسناد راكد فاقد ارزش.
  • پيشگيري از انباشته شدن اسناد راكد در بايگاني سازمانی
  • ارائه خدمات سریع و با کیفیت به ارباب رجوع
 
 
سیستم مدیریت اسناد، آرشيو و بایگانی دیجیتال

سیستم مدیریت اسناد، آرشيو و بایگانی دیجیتال

سيستم مديريت اسناد و آرشیو الکترونیک به عنوان مهمترين پشتوانه سازمانهاي بزرگ مطرح مي باشد. اثرات ناشی از خطرات بلایای طبیعی،آتش سوزی، حملات، جنگ ها و ... موجب شده است سازمانها با نگاه ویژه ای به آرشیو الکترونیک و بایگانی دیجیتال توجه نمایند و نسبت به اهمیت حفظ تجربیات و سابقه سازمان دقت بیشتری داشته باشند.